תחזוקת מלגזות

מה צריך לדעת על תחזוקת מלגזות?

לאחר שרכשנו או שכרנו מלגזה חובה שנקפיד גם לשמור עליה כמו שצריך. המלגזה היא כלי צמ"ה חשוב מאד, ואם לא מתחזקים אותה כראוי – תוך זמן קצר יתחילו התקלות, או אפילו התאונות. יש לזכור עם זאת, כי תחזוקה בסיסית איננה דבר כה מסובך. יש כמה כללים פשוטים מאוד שיעזרו לנו לתחזק באופן קבוע את המלגזה שברשותנו – וזאת כמובן בנוסף לתחזוקה הנרחבת שצריך לעשות לה אחת ל- 14 חודשים, עליה נפרט בהמשך.

תחזוקת מלגזות

כך תשמרו ותתחזקו את המלגזה שברשותכם:

  • ניקיון קבוע – רצוי מאוד לנקות כל מלגזה אשר ברשותכם ברמה יומיומית (או פחות מכך אם תדירות השימוש נמוכה). שימו לב – אם המלגזה מלוכלכת, יש סיכוי גבוה יותר להתלקחות. כמו כן, ניקיון קבוע של מלגזות, מאפשר לנו לראות אותן בצורה טובה יותר – כולל גם חיבורים רופפים שונים שלכלוך עלול להסתיר.
  • בחינת נוזלים הידראוליים – יש לבחון תמיד את המיכל של הנוזל ההידראולי שמשמש להרמה, וכן את המיכל לבלמים – שם יש נוזל דומה. אם חסר נוזל – אזי גם גוף ההרמה וגם הבלמים לא יעבדו כיאות, והדבר עלול להיות מסוכן. בדקו זאת מידי שבוע ווודאו שהכל תקין.
  • בחינת מערכות החשמל – תמיד לפני תחילת העבודה, בדקו את מערכת החשמל של המלגזה. ראו כי הכל עובד כשורה, כי אף נורת חיווי שמחווה על תקלה איננה דולקת, וכי למלגזה אין בעיות בעת ההפעלה הראשונית. שימו לב כי למלגזה חשמלית כמובן, יש יותר מערכות חשמליות שיש לבדוק. עם זאת, גם למלגזות הדיזל יש מערכות חשמל שבעצם הדיזל עוזר להניע – וגם אותן צריך לבחון לעומק.
  • בדיקת שמן ודלק – אחת הבדיקות הכי חשובות עבור מלגזות היא בחינת המיכלים של הדלק והשמן. יש לוודא כי הם אינם דולפים, וכי יש חיבור מושלם בינם לבין הגוף של המלגזה. הדבר יאפשר לכם לדעת שאתם עושים שימוש חכם ונכון במלגזה.
  • בדיקה תקופתית – מעבר לכל האמור לעיל, הרי שיש לבצע תחזוקה נרחבת עבור כל מלגזה אחת ל- 14 חודשים, כפי שציינו בהתחלה. זוהי איננה תחזוקה יומיומית רגילה, אלא בדיקה מקיפה, אשר יכול לבצע אותה רק מכונאי מלגזות מוסמך. המכונאי בוחן היטב את כל חלקי המלגזה, בודק האם היא עומדת בעומסים השונים, מהו כושר הנהיגה שלה, האם יש לה חלקים רופפים, והאם היא מסוגלת להמשיך ולבצע את עבודות ההרמה השונות. שימו לב! הבדיקה היא כאמור אחת ל- 14 חודש ואין לחרוג מכך. יש גם לשמור על תיעוד קבוע של תוצאות ומועדי הבדיקה הזו.
Posted in בלוג and tagged , .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *