מפעיל עגורן צריח

היכרות עם סל התפקידים ועם תחומי האחריות של מפעיל עגורן צריח יכולה לעזור לגייס אותו או לשכור את שירותיו עבור פרויקט זמני. בנוסף, כדאי להכיר את הנושא על מנת לדעת איזה תהליך צריך לעבור כדי לעבוד בתחום

מפעיל עגורן צריח הוא איש מקצוע שהוסמך לכך. את ההסמכה מקבל המפעיל בקורס קצר יחסית, שמשלב בתוכו גם הקניית ידע תאורטי וגם התנסות פרקטית. לאחר מספר שיעורים, המפעילים שרוצים לקבל תעודת הסמכה רשמית נדרשים לעמוד במבחנים שונים. בנוסף, לכל אורך הקורס יש פיקוח של משרד העבודה. מטרת הפיקוח והשילוב של התכנים השונים היא שבסופו של דבר רק מפעיל עגורן צריח ייצא לשטח וייקח אחריות על הפרויקטים הרלוונטיים.

המעורבות של מפעיל עגורן צריח נדרשת בסוגים שונים של פרויקטים. על קצה המזלג, אפשר להזכיר את החשיבות של מעורבות המפעיל בפרויקטים בענפי הבנייה, השיפוצים, ההתחדשות העירונית וכן הלאה. במקביל, יש פרויקטים של לוגיסטיקה ושינוע שבהם משתמשים בשירותים של מפעיל עגורן צריח כדי להזיז מכולות וציוד כבד ממקום למקום.

מה התפקיד ותחומי האחריות של מפעיל עגורן צריח?

 

מפעיל עגורן צריח יכול להשתלב בתעשייה בכמה דרכים. דרך אחת היא לסיים את ההסמכה, להגיש מועמדות ולעבור בתור שכיר בחברת בנייה או לוגיסטיקה. לשם השוואה, הדרך השנייה היא להציע את השירות של מפעיל עגורן צריח בתור עצמאי ועל בסיס שעות. במקרים של העסקה במודל של מיקור חוץ, הלקוחות העיקריים של מפעיל עגורן צריח יהיו חברות בנייה או שיפוצים שזקוקות לו עבור פרויקטים ספציפיים.

במילים אחרות, ניתן לשכור את השירות של מפעיל עגורן צריח לפרויקט זמני בלבד. אם למשל הקבלן רוצה לבצע עבודות בגובה אבל אין לו מפעילים מטעמו, הוא יצטרך לשכור אותם עם או בלי העגורן. מעבר לכך, יש קבלנים שמחזיקים גם עגורנים וגם צוות של מפעילים – אבל מדי פעם הם לוקחים על עצמם עוד פרויקטים, נאלצים להתמודד עם ימי מחלה או רוצים להאיץ את הקצב.

 

איך בוחרים מפעיל עגורן צריח?

היכרות עם תחומי האחריות ועם התפקידים השונים של מפעיל עגורן צריח היא חלק בלתי נפרד מהתהליך שבו בוחרים אותו. אז בין אם רוצים לגייס אותו לעבודה כשכיר או להשתמש בשירותיו לפרויקט חד פעמי בלבד, כדאי לבחור מפעיל עגורן צריח על בסיס מספר קריטריונים:

א. בטיחות – כל פעולה שמבוצעת על ידי מפעיל עגורן צריח היא בעלת השלכות הרות גורל על סביבת העבודה. כפועל יוצא מכך, צריך לבחור רק מפעיל עגורן צריח מנוסה שמתחייב לשמור על הבטיחות.

ב. היכרות עם סוג הכלי – יש סוגים שונים של מנופים ולא כל מפעיל עגורן צריח יודע להפעיל את כולם. לכן, בודקים מראש עד כמה מדובר על מפעיל שיש לו היכרות עם הכלי ובמה בדיוק זה בא לידי ביטוי.

ג. עמידה בלוח זמנים – המשמעות של עיכוב בעבודה של מפעיל עגורן צריח היא שלא ניתן להמשיך לבצע את הפרויקט. אם רוצים למנוע את זה, צריך למצוא רק מפעיל מיומן שמתחייב לעמידה בלוח זמנים.

המלצות על מפעיל עגורן צריח

החדשות הטובות הן שכיום ניתן למצוא מפעיל עגורן צריח לעבודה זמנית או קבועה גם על בסיס המלצות. את ההמלצות אפשר לאסוף מחברים, קרובים ובני משפחה וברוב המקרים גם מקולגות או אפילו חברות מתמחות.

אבל האמת היא שאפילו לא חייבים לפנות ישירות אל המפעיל. במקום זה, ניתן לפנות אל חברה שמתמחה בנושא ומעסיקה מספר מפעילים כאלה.

Posted in בלוג.