ציוד לעבודה בגובה

מנוף הרמה מקצועי

השאלה הראשונה כמובן שאנו שואלים היא כמובן איך נבחין בין מנוף הרמה רגיל למנוף הרמה מקצועי ולמה בעצם הוא נדרש מנוף הרמה מקצועי נדרש בדר"כ להרמת סחורות או ציוד כבד לגבהים עצומים של עשרות מטרים. ישנם הובלות מסוימות אשר אינם אפשריות ללא ציוד הרמה. היתרון במתקנים הללו הם שברוב המקרים הם ניידים ועובדים על חשמל, ונעשה בהם שימוש על ידי גורם ידני. העבודה על גבי מנוף הרמה מקצועי אינה מורכבת מידי, אך דורשת אדם בעל ניסיון ורישיון מתאים בתחום.

ישנם המון סוגי מנופים, מנופים בינוניים אשר מגיעים עד לגובה של 50 מטרים, מנופים קטנים אשר משמשים בדר"כ להעברת דירות אשר יכולים להגיע לגובהה של 20 מטרים מקסימום. ומנופים ענקיים אשר משמשים להרמת ספינות שטבעו בים. בישראל רוב המנופים משמשים היום לצורכי בנייה וחשמל, אך ישנם גם רבים מהמנופים אשר משמשים להעברת דירות מגורדי שחקים.

תקינותם של מנופי ההרמה ובטיחות

על מנת לשמור על תקינות מנוף ההרמה יש עלינו כל הזמן לתחזק אותו ולשלוח אותו למוסך לקבלת הטיפולים המותאמים לכל מנוף. ישנם מספר מוסכים ברחבי ישראל אשר מתמקצעים אך ורק בטיפולי מנוף ותחזוקתם. למנוף מערכות הידראוליות שונות אשר יש לתחזק אותם על בסיס יום יומי על מנת לשמור על בטיחות המתקן ובטיחותם של העוברים והשבים במקום.

עומסים שמנוף הרמה מקצועי יכול לשאת

עומס ההרמה של מנוף משתנה משמעותית בין כל מנוף וזה בעצם תולה אותו באיכות שלו ובמחיר שעליו תשלמו. רוב עבודות המנוף היום משמשות להעברת דירות אשר לא דורש הרמה ציוד במשקל רב אלא רהיטים וחפצים קלים שיש לרובינו בבית. לכן רוב בעלי המנוף היום לא יסכימו להשקיע סכום רב ברכישת מנוף שביכולתו לשאת משקל רב מהרגיל.

מפעיל המנוף

מפעיל המנוף חייב להיות אדם בעל ניסיון וותק בתחום של לפחות 5 שנים. באמצעuתו חייבת להימצא רישיון מנוף ותעודת מפעיל אשר יספקו לכם רוגע ושקט נפשי. בנוסף מפעיל המנוף חייב יהיה לדעת את גובהה ההרמה ואת הציוד הנלווה הנדרש. לדוגמה במידה ותרצו להוריד פסנתר מגג של בניין, יש על בעל המנוף להצטייד ברצועות שאתם יוכל לקשור את הפריט שברצונכם להעביר.

Posted in כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *