מלגזה

מלגזות משומשות – האם הן עדיפות על מלגזות חדשות?

השוואה בין מלגזות משומשות וחדשות יכולה לסייע לכל מי שזקוק לכלי רכב ממונע המשמש להעמסת ותובלת מטענים. עם זאת, השוואה מן הסוג הזה גם עלולה להיות בעייתית כי היא מחייבת התייחסות לשורה ארוכה של שיקולים ופרמטרים.

היתרונות של מלגזות משומשות

כדאי קודם כל לציין את היתרונות של מלגזות משומשות בהשוואה למלגזות חדשות. ראשית, אלו מלגזות זולות יותר שניתן להשיג גם במצב מכאני מסוים. רוב המלגזות נמכרות על ידי חברות ועסקים שסיימו את השימוש בהן. לא תמיד השימוש במלגזות כאלה פוגע במצבן המכאני או בצורה שלהן. שנית, רכישת דגם משומש חוסכת עשרות אחוזים בהשוואה לדגמים חדשים. החיסכון קריטי לבעלי עסקים והוא יכול לעשות את ההבדל גם עבור קבלני ביצוע.

מלגזות משומשות

מלגזה בלי אחריות

אי אפשר להתעלם מהחסרונות של מלגזות משומשות כאשר מבצעים השוואה שלהן מול מלגזות חדשות. החיסרון העיקרי הוא חוסר ביטחון לגבי מצבן האמיתי: מי שלא בקיא בתחום הרכב לא תמיד יכול לזהות בעיות טכניות בדגמים משומשים. מנגד, ברכישת מלגזות חדשות אין בעיה כזו כי היבואן עצמו מתחייב לתקופה מסוימת של אחריות.

כך תדעו איזו מלגזה מתאימה לכם

הדרך הנכונה להכריע בין מלגזות חדשות ומשומשות היא להתאים אותן לצרכים האישיים. הנה למשל כמה טיפים שיעזרו לכם לדעת איזו מלגזה מתאימה לכם:

א. אופי השימוש – מלגזות משומשות יתאימו לפרויקט זמני. לעומת זאת, עדיף לקנות מלגזה חדשה אם השימוש בה צפוי להיות אינטנסיבי ויום יומי.

ב. מסגרת התקציב – קונה עם מסגרת תקציב לא מוגבלת יעדיף לקנות מלגזה חדשה ולישון בשקט בלילה. מנגד, מי שרוצה לשמור על תקציב ספציפי יצטרך להתפשר על דגם משומש במצב מכאני טוב.

ג. מחיר המלגזה – השיקול המכריע הוא מחיר המלגזה בהשוואה למצב שלה. אם למשל מוצאים מלגזה  משומשת במצב טוב ובמחיר אטרקטיבי, אין שום סיבה לקנות מלגזה חדשה.

לסיכום, ההבדלים בין מלגזות חדשות ומשומשות באים לידי ביטוי במצב המכאני ובמחיר. כדאי להגדיר מראש את אופי השימוש במלגזה ולקבל החלטה מושכלת.

Posted in כללי and tagged .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *