מה זה משאית מנוף ולאיזה צרכים משתמשים בה?

משאית מנוף משמשת לביצוע שורה ארוכה של עבודות בגובה.

במאמר הבא נציג את מאפייני העגורן ונבין כיצד בוחרים אנשי מקצוע שמתעסקים בתחום

עגורנים נבדלים זה מזה בצורתם ובגודלם. אחד הכלים העיקריים העומדים לרשות אנשי מקצוע בתחומי ההובלות, התעשייה והחקלאות הוא עגורן נייד. העגורן מותקן על משאית והוא נקרא לרוב משאית מנוף.

 

השימוש בעגורן המותקן על גבי משאית נפוץ בעיקר במקומות קטנים והוא מתאים לצרכים שונים כגון:

  • גיזום עצים ותלישת עצים מהקרקע
  • עבודות מדופן חיצוני
  • פינוי או הרמה של ציוד כבד
  • הנפה והובלה של ציוד

המטרה העיקרית של משאיות מנוף היא לחסוך זמן וכסף. בעזרת המשאית אפשר להפוך עבודות מורכבות בגובה לעבודות פשוטות, תוך הקפדה על כללי בטיחות מחמירים. המשאית נכנסת למקומות קטנים והיא מתאימה לאיזורים שבהם לא ניתן להציב עגורן ענק. השימוש בעגורן נייד גם מיועד לפרויקטים שבהם אין צורך בהרכבת עגורן חוליות מאסיבי. בנוסף, המשאית משמשת כיום לצרכים חדשים שלא היו קיימים בעבר. הסיבה לכך היא האפשרות להתקין על המשאית ציוד כמו זרועות סל וזרועות להרמת מבנים, משטח הרמה ועוד.

בחירת משאיות לפרויקטים בענפים שונים

חשוב להשתמש במשאיות שמתוחזקות היטב וכך לשמור על רמת בטיחות בגבוהה. בבחירת משאית מנוף צריך לשים לב למפרט הטכני ולנתונים. בדרך כלל משווים בין משאיות מנוף לפי אורך, רוחב וגובה ועל פי המשקל ללא שמן ואביזרים נלווים. נתונים נוספים שיכולים לסייע לבחירת מנופים הם כושר הרמה, מומנט ומהירות צידוד, אורך ורוחב מייצבים ומשאבה נדרשת. המנופים מופעלים על בסיס לחץ והיצרן מפרט את הנתונים כדי להקל על ביצוע הפרויקט.

96378060 (Mobile)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הנה לדוגמא כמה שימושים בולטים בסוגים שונים של משאיות מנוף:

א. הובלה יבשתית – עגורן קטן יכול לסייע להתמודדות עם סוגי מטען שונים בהובלה יבשתית. בעזרת המנוף מרימים מכולות, קונטיינרים וציוד מפעלים או מחסנים.

ב. הובלת מבנים – יש מנופים גדולים במיוחד שבהם משתמשים כדי לענות על צרכי קבלנים בענף הבנייה. בעזרת משאית מנוף ניתן להוביל מבנים ניידים כמו צימרים, משרדים וקראוונים.

ג. ציוד כבד – עגורן יציב שמותקן על גבי משאיות משמש להובלת ציוד כבד. בנוסף, מה שמאפיין עבודות כאלה הוא השילוב בין משאיות מנוף, מנופי הרמה ומנופי סל.

כושר הנשיאה של העגורן תלוי בגורמים קבועים. יש להביא בחשבון את חוזק החומרים שמהם מרכיבים את העגורן על גבי המשאית, כמו גם את כושר הנשיאה הכולל שתלוי בבסיס. פרמטרים אחרים שיש להביא בחשבון לפני התאמת משאית מנוף לאופי הפרויקט הם כושר נשיאת הזרוע הארוכה וכמות משקל הנגד. אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לפני שימוש במשאית לביצוע פרויקטים של עבודה בגובה או להתרשם מהמפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן.

Posted in בלוג, כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *