בטיחות בעבודה עם מלגזה חשמלית

מלגזה חשמלית היא כלי רכב ממונע המשמש להעמסת מטען והובלתו למרחקים קצרים או בינוניים. המלגזה עושה שימוש בזרועות פלדה המוכנסות מתחת למטען, היא מייעלת את התנועה של חלפים וחלקים כבדים והיא נחשבת ציוד הכרחי בענפי התעשייה והמסחר. יחד עם זאת, ניצול היתרונות של המלגזה הוא פונקציה של שמירה על כללי הבטיחות.
אי שמירה על כללי הבטיחות חושפת את המפעיל לשורה ארוכה של סיכונים פוטנציאליים. בתחום הסיכונים הכימיים ניתן למנות אלרגיות ומחלות עור עקב המגע עם הדלק, מחלות עיניים וחנק בשל שריפה לא שלמה של דלק פחמימני הנפלט מצינור הפליטה. בקטגוריה של סיכונים פיזיקאליים נוצרות בעיות שמיעה כתוצאה מרמת הרעש של מלגזות דיזל, פגיעה בעמוד השדרה וכן הלאה. בנוסף, ישנם סיכונים ארגונומיים ותאונות.

עבודה עם מלגזה


לגזור ולשמור: כללי הבטיחות שצריך להכיר

אלו כללי הבטיחות החשובים בעבודה עם כל סוג של מלגזה חשמלית:

  • המלגזן – המלגזן צריך לתייחס למלגזה חשמלית בתור כלי רכב ומכונת הרמה בו זמנית. עליו למלא אחר דרישות משרד התחבורה ולמלא אחר דרישות משרד התמ"ת. מלגזן חייב לעבור הסכמה לפי החוק ולקבל את ההכשרה הרצויה מטעם המעסיק.

  • סביבת עבודה – יש לאפשר עבודה עם מלגזה בסביבה מתאימה ובטוחה בלבד. חשוב לתחזק את הדרך בה משתמשים לתנועת מלגזות, לסמן את שפת הדרך היטב, להתייחס לשינויי מזג האוויר ולמנוע עבודה בתנאי ערפל.

  • מניעת תאונות – בקטגוריה של מניעת תאונות מתייחסים גם לתאונות בין מלגזות לבין הולכי רגל וגם לתאונות שינוע בתוך מפעל. על מנת להימנע מתאונות עם הולכי רגל יש לסמן דרכי תנועה ייעודיים, להפריד בין נתיבי נסיעה של מלגזות ותנועת הולכי רגל ולהגביר את הזהירות והעירנות בתנאי תאורה גרועים. מבחינת מניעת תאונות שינוע בתוך המפעל, יש להכיר את סביבת העבודה, להיות מודעים למידות הבסיסיות של המלגזה והמעברים ולוודא כל הזמן שדה ראייה פתוח.


    כללי הבטיחות צריכים להפוך לחלק בלתי נפרד מהעבודה עם מלגזה חשמלית. כללי בטיחות מצילים חיים ומונעים נזקים בלתי הפיכים לרכוש, לציוד, להולכי רגל ולעובדים.

  • Posted in בלוג and tagged , .

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *