מפוחים

מפוחים לעבודה נעימה יותר

מפעלי תעשיה כבדה, אך גם מפעלי תעשיה קלה כמו תעשיית הטקסטיל, תעשיית המזון, הרכב ואפילו מטבחי מסעדות גדולות הם לא סביבת העבודה הנעימה והבריאה ביותר. גזים רעילים שנפלטים כתוצאה מהייצור, עשן, וריחות חזקים מלווים את העובדים בעבודות מסוג זה עלולים לפגוע בבריאות העובדים ובאיכות העבודה אם לא ימצא פתרון שיביא לסינון האוויר. מפוחים הם הפתרון אשר מספק תוצאות טובות בזמן מהיר. ככל שסביבת העבודה מזוהמת יותר כך נדרש מפוח בעל מנוע חזק יותר העובד באופן יעיל ומהיר.

לנטרל את הריחות הרעים ולנקות את האוויר

היום כולנו יודעים כי לאוויר נקי ישנה חשיבות עצומה. גם אם לא רואים את הזיהום וגם אם לא מריחים אותו, עדיין ידוע כי כתוצאה מהייצור האוויר מזדהם. מפוחים תעשייתיים רבים הם בעלי מנגנון צנטריפוגלי אשר בתנועה סיבובית יונקים את האוויר מן החדר או אולם הייצור, מסננים את האוויר תוך פליטת הגזים הרעילים או העשן החוצה או לתוך תעלות אוורור ולאחר מכן יונקים חזרה את האוויר הנקי מבחוץ אל תוך החדר. כך נעשית תחלופת אוויר על בסיס קבוע. ישנם גם מפוחים ציריים בהם האוויר יוצא דרך צינור ולא בתנועה סיבובית אך נמצא שהמפוח הצנטריפוגלי הוא יעיל וחזק יותר.

סוגים שונים של מפוחיםמפוחים

את המפוח ניתן להתקין במקומות שונים ברחבי המפעל או המקום. ניתן להתקין אותו מחוץ למבנה על הקרקע או על הגג. אז מדובר לרוב על מפוח גדול. מפוח תעלה המותקן בתוך תעלת אוורור הוא קומפקטי ומותקן גם בכדי לאוורר את המכונות עצמן. כאשר בוחרים מפוח יש להתאים את הסוג ועוצמת העבודה שלו לעומס הקיים באזור העבודה. אם מדובר על חדר קטן או מכונה גדולה שיש לאוורר, מספיק מפוח תעלה בעל מנוע קטן. אם זהו אולם ייצור גדול, נדרש מכשיר בעל מנוע עוצמתי. יש לבדוק שהמפוח עובד באופן יעיל ואינו בזבזני מבחינת החשמל שהוא צורך. מעבר להספק המנוע ועוצמת העבודה חשוב לבחור במכשיר שיוצר על ידי חברה מוכרת המספקת אחריות לתקופה ארוכה ככל האפשר, כולל שירות תיקונים. בנוסף, אם נדרשות תכונות מיוחדות יש לשים לב שהן קיימות, כמו עמידות בפני חום ולחץ.

מפוחים לשלל שימושים

מלבד מפעלי תעשיה, ישנו שימוש במפוח לשימושים אחרים. המפוח לשימוש ביתי מוכר לנו מן הגינה ככלי לסילוק עלים. מפוח אוויר מוציא אוויר חם ומשמש לעבודות כמו צורפות והלחמה. ישנו גם מפוח לשחרור עשן המוכר לכולנו מן הבמות במופעי מוזיקה.

 

Posted in בלוג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *