יריעות למניעת החלקה

יריעות למניעת החלקה במקום העבודה

מפעלי ייצור שונים מייצרים תוצרתם בקצב מוגבר ומייעדים אותם לשיווק ולמכירה בישראל, ולעיתים, במקומות שונים ברחבי הגלובוס. ייצור של מוצרים מורכבים וכבדי משקל מחייב לוגיסטיקה מיוחדת שחייבת להיות מיושמת לאורך כל תהליך הייצור, האחסון וההובלה. כל תהליך הייצור מורכב ונעשה על גבי פסי ייצור שחלקם אוטומאטיים וחלקם ידניים. ההשקעה בתהליך כזה הינה רבה מבחינת זמן והוצאות כספיות, ולכן, יהיה חבל מאוד אם המוצר לא יגיע אל ייעודו בגלל תקלות שינוע שונות. מוצרים רבים נארזים בקרטונים, אחרים במיכלים וכיוצא בזה ורבים מהם מועברים על גבי משטחים עמוסים וכבדי משקל.

חשש לקריסת סחורה על משטחים

אצל המנהלים האחראים על שינוע המוצרים קיים החשש המתמיד שמא שיטות ההובלה אינן די בטוחות והם מחפשים כל העת דרכים לשפר אותן. סחורה שמועברת על גבי משטחים מונחת עליהם לגובה כאשר מעל כל שורת קרטונים יש נוספת והדבר יוצר עומס ומשקל כבדים מאוד. יש חשש מתמיד שכל המטען הזה יקרוס בגלל סיבות רבות. לעיתים, יכול ארגז שאינו ממוקם היטב להחליק ולגרור אחריו את כל אלו שמעליו. לעיתים, הסידור הסופי אינו מוצלח ויוצר חוסר איזון שיכול לערער את כל המבנה שעלול לקרוס. קריסת משטח יכול לגרום לנזקים ישירים ועקיפים. ראשית מדובר על סחורה יקרת ערך שתיהרס ושלא יהיה ניתן לשווקה, והדבר יכול לגרום לשיבושים באספקת מוצרים ללקוחות.

יריעות מיוחדות

לעיתים, עלולים להיגרם נזקים עקיפים. סחורה משונעת על גבי משאיות, רכבות, מטוסים ואפילו אוניות. סחורה שמחליקה ממשטחים על משאית בכביש מהיר יכולה להישפך לכביש ולגרום לתאונות שמעורבים בהם כלי רכב אחרים. וכך, הנזקים העקיפים עלולים לעלות על אלו הישירים, וכן הלאה. קיימת שיטה מעולה שיכולה למנוע לחלוטין החלקת מוצרים ממשטחים ומדובר על יריעות למניעת החלקה או בשמן האחר GRIP SHEETS. מדובר על יריעות מיוחדות אשר עברו תהליך של ציפוי מסוים המגדיל את חספוסן, ובדרך זאת מושג משטח שאינו חלק ואשר מונע החלקת קרטונים, מיכלים ומוצרים ארוזים אחרים שנמצאים על המשטח. הציפוי מיושם על גבי נייר או פוליאתילן בעוביים שונים על פי דרישת הלקוח וצרכיו.

מניעת נזקים

את היריעות מניחים על המשטחים ועל גבי כל שכבה של קרטונים וכך מושגת בטיחות טובה בשעת שינוע המוצרים בין קווי הייצור, במחסנים, במשאיות ובאמצעי התובלה האחרים. ככל שהסחורה המשווקת הינה יקרה יותר, כן עולה חשיבותן של היריעות למניעת החלקה. מומלץ למנהלי מפעלים המייצרים סחורה המשווקת בתדירות גבוהה לנצל את היריעות הללו ולהביא לידי כך שההובלה תהיה בטוחה. שינוע מוצרים מחייב הגנתם בפני טלטולי הדרך, והם עוברים דרך ארוכה עד ליעד הסופי. החלקה ממשטח ליד קווי ייצור עלולה לגרום להפסקת הייצור בו, משטח שקורס במחסן יכול לגרום לעצירת תהליכי פריקה והעמסה ועוד. מוטב להימנע מכך ולחסוך נזקים אפשריים.

Posted in בלוג and tagged .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *