ניקיון המלגזה

טיפים לניקיון המלגזה

מלגזה משמשת לשינוע מטענים כבדים בבתי עסק רבים

רבים מבתי העסק הכוללים בעבודתם השוטפת הנעה של משאות כבדים ממקום למקום עושים זאת באמצעות שימוש במלגזה, שהינה כלי יעיל לביצוע עבודה מעין זו, מייעלת את בית העסק ומקלה על העבודה בו. אולם בכדי שהמלגזה תפעל בצורה אופטימלית ולאורך זמן יש לדאוג לניקיון נכון ואיכותי שלה.

מה חשוב לדעת על ניקיון המלגזה?

  • תדירות: חשוב להבין כי ניקיון המלגזה הינו חלק בלתי נפרד מהטיפול השוטף בה, ולכן יש לבצעו בתדירות גבוהה יחסית, אשר תלויה רבות בסוג העבודה אותה אנו מבצעים עם המלגזה. במידה ואנו משנעים בעזרת המלגזה סחורה נידפת, אשר גורמת להצטברות לכלוך קשה ומהירה, עלינו לנקות את המלגזה בתדירות גבוהה יותר מאשר כאשר אנו משנעים סחורה לא נידפת, ולעיתים קרובות נצטרך לדאוג לניקיון יומי של המלגזה.
  • אופן הניקוי: את המלגזה חשוב לנקות ביסודיות, כאשר אנו עושים שימוש בחומרים המתאימים לכך בכדי לשמור על פעילות אופטימלית של המלגזה ובכדי להימנע מפגיעה במנגנונים שונים. את החומרים המתאימים לניקוי מלגזות ניתן להשיג בחנויות המתמחות או בכל חנות לתפעול ציוד כבד, והם צריכים לכלול בין היתר חומרים לשימון הצירים והמנגנונים, חומרים להסרת חלודה וחומרי ניקוי רגילים.
  • אילו אזורים ננקה וכיצד: מלבד ניקיון המלגזה הכללי, שנועד בכדי להוריד ממנה לכלוך חיצוני, עלינו לבצע גם ניקיון של מנגנוני המלגזה, כאשר הדגש צריך להיות על מנגנון התורן וזרועות הפלדה. מנגנון זה אחראי לפעולתה העיקרית של המלגזה, וניקיון יסודי שלו צריך לכלול ניקוי כלל הלכלוך שעלול להצטבר על המוטות, וכן שימון כלל הצירים ומרכיבי המערכת בכדי למנוע תקלות בפעולת המלגזה. במידה ואנו עושים שימוש בחומרים אשר עלולים ליצור חלודה באזורים שונים במלגזה, חשוב לטפל בחלודה במהירות וביסודיות בכדי למנוע פגיעה במלגזה, אשר עלולה להוות סכנה בטיחותית ואף להוציא אותה מכלל שימוש.

ניקיון המלגזה

ניקוי המלגזה באופן קבוע מסייע לנו בשמירה על הכלי לאורך זמן

מלגזה, כמו כל כלי תפעולי אחר, דורשת תחזוקה שוטפת לשם שמירה על פעולתה יעילה בצורה אופטימלית, ועלינו לדאוג לניקיון תדיר שלה אשר כולל ניקוי האזורים החיצוניים של המלגזה וכן ניקוי המנגנונים הלוקחים חלק בהפעלתה.

Posted in בלוג and tagged , , .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *