מתקני הרמה

במות הרמה לעבודה בגובה

במות הרמה הן מהמתקנים החשובים ביותר שיכולים להיות בעסק או במפעל. השימוש בהן מתבצע באופן יום יומי ולמעשה קשה למצוא להן פתרון הולם כאשר מלגזות וכננות הרמה אמנם מרימות גם הן לגובה אך לא מסוגלות לשאת בני אדם ולא מסוגלות לספק את אותה רמת יציבות.

מהן במות הרמה ומתי משתמשים בהן?

במות הרמה הן למעשה במות שטוחות שעליהן ניתן למקם ציוד, חומרים, סחורות או כל מטען שרוצים וכך להרים אותו לגובה. כל במת הרמה יכולה להגיע לגובה מקסימלי אחר ומיועדת לשימושים אחרים כאשר ניתן למצוא במות הרמה גדולות מאוד לצד במות הרמה שמתאימות להרמה של בעל מקצוע אחד בלבד. במות ההרמה יכולות להיות ארעיות ולצאת ממטען של רכב, אפילו לא גדול מידי אלא טנדר ממוצע, או קבועות כשהם משומשות במחסנים או במפעלים שונים.

במות הרמה לעבודה בגובה בצורה המותאמת ביותר

• יש במות הרמה שונות ומגוונות כאשר אחד ההבדלים הראשיים שביניהם היא מערכת ההנעה שלהן. יש במות הרמה חשמליות ויש במות שפועלות במנגנון הנעה שמבוססת על דלק, סולר או בנזין. מערכות הרמה שמונעות על דלק חזקות יותר ומסוגלות להרים משקלים כבדים יותר אך הן מזהמות בגלל העשן שנפלט מהן, בעוד מערכת חשמלית מכילה את כל היתרונות שמהווים חסרונות שבמות הדיזל אך החיסרון שלה הוא החולשה שלה והצורך בהטענה שלה.

• חשוב מאוד לבחור בבמת ההרמה המתאימה בהתאם לשימוש כי במה גדולה או קטנה מידי יכולה להיות לא מועילה כלל. למשל, חברת חשמל כמו גם שיפוצניקים ובעלי מקצוע נוספים משתמשים בבמות הרמה כדי לבצע תיקונים במקומות גבוהים כמו עמודי חשמל או חלקים גבוהים בקיר. ברגע שהבמה תהיה גדולה מידי שלא לצורך יידרש כוח רב להפעלתה ויהיה קשה יותר להגיע עמה לכל המקומות. לעומת זאת במה קטנה מידי או חלשה מידי לא יצליחו להגיע לגובה המתאים, העבודה תימשך זמן רב ולא יהיה אפשרי לשאת עליה כלי עבודה.

במות הרמה לפי משקל מקסימלי

לא כל במת הרמה יכולה להרים כמה טונות ויש במות שמוגבלות לכמה מאות קילוגרמים בלבד. לכן חשוב מאוד לבחור את הבמה המתאימה ביותר כדי שזמני העבודה יתקצרו ולא יהיה צורך בהרמה חלקית בלבד של ציוד כאשר היקף העבודה גדול ודורש יותר.

Posted in כללי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *