להשכיר מלגזה

שירותי השכרת מלגזות לתקופות ארוכות

המלגזה – האמצעי המוביל בשינוע סחורות

המלגזה נמצאת בחיינו כבר משנות ה-50 של המאה הקודמת, כאשר בתחילת הדרך המלגזה אופיינה במנוע אשר מונע על ידי שריפת נפט ופחם והיו קיימים דגמים מעטים בשוק, בעלי מאפיינים מיושנים. כיום, תחום המלגזות עבר פיתוח טכנולוגי ובשוק מוצעים דגמים רבים הנבדלים במאפיינים התפעוליים השונים שלהם.

  • נחיצות המלגזה כאמצעי שינוע במסגרת מפעלים ולעיתים פרויקטים קטנים

המלגזה הנה רכב ממונע קטן בעל זרועות פלדה, אשר יכול לשנע סחורות במשקלים כבדים מאד, ממקום למקום. המלגזות בנויות בצורה כזו שיוכלו לתמרן במרחבים צרים ולשנע סחורות גם לגובה. כמעט כל מפעל כיום בתעשיות השונות הוא בעלים של מלגזה אחת לפחות. לאחרונה, חלה מגמת עלייה בשוק בפתיחת עסקים קטנים. לאור מגמה זו, קיים צורך בהשכרת ציוד תפעולי כבד, שכן עלות רכישתו לרוב יקרה מאד ואיננה הכרחית במקרים של פרויקטים ייעודיים, גם כאלה המתפרשים על פני תקופת זמן ממושכת יחסית. בתחום המלגזות, הפתרון המוצע הוא השכרת מלגזות.

  • עלות מול תועלת – השוואה בין עלות רכישת מלגזות לבין השכרת מלגזות

עלות רכישת מלגזות בשוק משתנה בהתאם ליצרן, לפונקציות הייחודיות למלגזה ולמשקל אותו יכולה לשאת. לרוב, המחיר אינה יורד מכמה עשרות אלפי שקלים. לכל הדעות, מדובר במחיר גבוה כשמדובר בשימוש חד פעמי, גם אם לתקופה ממושכת יחסית. חברות השכרת מלגזות מציעות מגוון מסלולים ומחירים מותאמים לתקופות השכרה קצרות וארוכות, כך שייצא משתלם להשכיר מלגזה גם לתקופה ממושכת. בנוסף, חברות רבות מציעות שירותי ליסינג תפעולי, במסגרתם החברה מספקת שירות תיקונים לאורך כל תקופת ההשכרה תמורת התשלום החודשי על המלגזה. נראה כי גם במקרים של פרויקטים ממושכים הדורשים מלגזה, עדיין משתלם כלכלית להשכיר מלגזה למול לרכוש אחת.

להשכיר מלגזה

השכרת מלגזה לתקופה ארוכה, לא לשלול לפני שבודקים

האינטואיציה אומרת כי לא מומלץ להשכיר דבר מה כשמדובר בתקופה ארוכה ולעיתים כדאי כבר לרכוש את אותו מוצר בכדי לחסוך בעלויות. עם זאת, נראה כי בתחום המלגזות, השכרת מלגזות לתקופות ממושכות הנה אופציה דווקא אידאלית.

Posted in בלוג and tagged , , .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *